2023 STEAM Program

2023寒假,我在美國大學上課...
華中國際部【STEAM創客國際課程】前往美西探訪豐富多元的藝術和文化!

WIST STEAM program students participated in courses with local high school students in the United States. This experience allowed the kids to travel while gaining transferrable skills in their field of interest. They made global connections while adding real-world context to what they've read in their textbooks. It shows in abundance of knowledge and power.

帶著國際部的孩子來美國實境參訪,創造一段獨一無二的歷史及文化之旅,重訪捍衛戰士Top Gun 的拍攝地點。
在這麼美的百年巴洛克式建築公園裡,台灣的孩子和街頭藝人進行即席才藝交流,他們忍不住說:我們愛台灣,一定要去台灣,台灣人特別慷慨有愛!

美國大學創新的課程安排,讓學生提前體驗留學生活,與當地高中學生進行一日學術文化交流。參觀市議會,學生親自上場模擬議會質詢過程、探訪巴爾波公園感受歷史底蘊、參與國際志工淨灘活動、離開地球表面,體驗iFly無重力懸浮飛行等等。
完成國際課程的每位同學更是獲得多項國際級證書,這趟跨域之旅,讓學生們不僅在生活中學習、也在體驗中成長!期待下一次的出團,讓華中國際部Bunny實現出國遊學夢!

Live the Adventure.
Honor the Legend.